DOKTORAT WDROŻENOWY
MEiN uruchomiło nabór wniosków w kolejnej edycji programu „Doktorat wdrożeniowy”.
Jego głównym założeniem jest przygotowanie rozprawy doktorskiej, której efektem będzie rozwiązanie problemu naukowo-badawczego w konkretnym przedsiębiorstwie. Doktoraty wdrożeniowe to alternatywna droga uzyskania stopnia doktora przeznaczona dla osób, które chcą rozwijać swoją karierę naukową lecz jednocześnie nie rezygnować z pracy zawodowej poza uczelnią.
Środki finansowe w programie przeznaczone są na:
• finansowanie stypendium doktoranckiego w wysokości:
3450,00 zł– do miesiąca, w którym została przeprowadzona ocena śródokresowa, o której mowa w art. 202 ust. 2 ustawy;
4450,00 zł – po miesiącu, w którym została przeprowadzona ocena śródokresowa, o której mowa w art. 202 ust. 2 ustawy.
• koszty ubezpieczenia społecznego doktoranta,
• dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej w celu realizacji badań naukowych prowadzonych przez doktoranta.
Nabór wniosków w ramach programu realizowany jest zgodnie z Komunikatem MEiN z dnia 16 kwietnia 2021 r. o ustanowieniu programu „Doktorat wdrożeniowy” i naborze wniosków.
Część I wniosku musi zostać złożona w terminie od dnia 5 maja do dnia 31 maja 2021.
Zasady składania wniosków oraz realizacji projektu:
1. Osoby zainteresowane tego rodzaju wsparciem proszone są o przesłanie e-maila, na adres Dyrektora Szkoły Doktorskiej prof. dr hab. inż. Zygmunta Kowalskiego, zygmunt.kowalski@urk.edu.pl oraz na adres pracownika CAWP Urszuli Jabłońskiej - Korta u.jablonska@urk.edu.pl.
Wiadomość musi zawierać następujące informacje:
• Dane kandydata: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail
• Informacje dotyczące uzyskania tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera lub równorzędnego (nazwa uczelni, wydział, kierunek, specjalność, rok, tytuł zawodowy),
• Informacje dotyczące dziedziny nauki/dyscyplina naukowej, której dotyczy projekt np.: nauki o Ziemi i środowisku/nauki ścisłe i przyrodnicze
• Dane opiekuna naukowego (imię i nazwisko, tytuł/stopień naukowy, stanowisko, tel.).
• Dane opiekuna pomocniczego z przedsiębiorstwa (imię i nazwisko, tytuł/stopień naukowy, stanowisko, tel.) Opiekunem pomocniczym może być osoba posiadająca: stopień doktora lub co najmniej pięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności naukowej lub znaczące osiągnięcia w zakresie opracowania i wdrożenia w sferze gospodarczej lub społecznej oryginalnego rozwiązania projektowego, konstrukcyjnego, technologicznego lub artystycznego o ponadlokalnym zakresie oraz trwałym i uniwersalnym charakterze. Osiągnięcia te powinny być potwierdzone dokumentami lub oświadczeniem kandydata na opiekuna pomocniczego.)
W przypadku wstępnych pytań i wątpliwości prosimy o kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej z pracownikiem CAWP, Urszulą Jabłońską-Korta (u.jablonska@urk.edu.pl ).
2. Wnioskodawcą projektu jest Uczelnia, nie osoba indywidualna czy przedsiębiorstwo. Konto w Zintegrowanym Systemie Usług dla Nauki – Obsługa Strumieni Finansowania (OSF) zakładane jest przez opiekuna naukowego. Kandydat na doktoranta oraz promotor pomocniczy z przedsiębiorstwa mogą być redaktorami pomocniczymi wniosku składanego w systemie.
3. Do 25 maja 2021 r. należy do Centrum Administracyjnego Wsparcia Projektów UR w Krakowie na adres: u.jablonska@urk.edu.pl przekazać wydruk roboczy Części I wniosku w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” napisanego w uzgodnieniu z firmą zatrudniającą kandydata do programu (w formacie pdf).
4. Po zaakceptowaniu przez pracowników CAWP przesłanej treści i wprowadzeniu ewentualnych poprawek i informacji w części I wniosku system generuje część A wniosku. Data wygenerowania części A wniosku nie może być wcześniejsza niż data wprowadzenia ostatniej modyfikacji części I wniosku. Część A w wersji elektronicznej należy przekazać do CAWP w celu uzyskania kwalifikowalnego podpisu elektronicznego Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej prof. dr hab. inż. Andrzeja Sechmana.
Wraz z częścią A wniosku należy złożyć:
• oświadczenie, że przyznane środki finansowe nie będą stanowiły pomocy państwa zgodnie z art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej;
• oświadczenie o zgodności informacji zawartych w części I wniosku ze stanem faktycznym i prawnym;
• zgodę na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344);
• stosowne upoważnienie – w przypadku podpisania tego dokumentu przez osobę upoważnioną przez kierownika wnioskodawcy.
Oświadczenia wygenerowane z systemu należy przekazać wraz z Częścią A wniosku do podpisu.
5. Rozstrzygnięcie konkursu następuje w okresie wakacyjnym.
6. Kandydaci którzy otrzymali pozytywną ocenę wniosku są automatycznie przyjęci w poczet doktorantów Szkoły Doktorskiej.
7. Do 20 września 2021 r. kandydaci, którzy pozytywnie ukończyli rekrutację wpisywani są na listę doktorantów, i zostaje złożony do MEiN wniosek do II etapu konkursu w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”.
8. Uczelnia formalnie powołuje opiekuna naukowego i opiekuna pomocniczego z ramienia pracodawcy.
9. Po podpisaniu umowy o finansowanie z MEiN, doktorant, przedsiębiorstwo/instytucja i uczelnia podpisują umowę trójstronną o realizacji projektu.
10. Warunkiem zakończenia udziału w programie jest złożenie przez doktoranta rozprawy doktorskiej będącej wynikiem działalności naukowej prowadzonej w ramach projektu.
11. Po otrzymaniu projektu część związaną z wypłatą stypendium dla doktoranta koordynuje Szkoła Doktorska. Obsługę administracyjno-finansową dotyczącą wydatkowania środków dofinansowania kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej w celu realizacji badań naukowych prowadzonych przez doktoranta koordynuje wskazany pracownik jednostki, w której realizowany będzie doktorat.
12. Za terminowe złożenie raportów do MEiN oraz prawidłowość wydatkowania środków odpowiada Opiekun naukowy, który pełni funkcję kierownika projektu.
Zachęcamy do uczestnictwa w spotkaniu informacyjnym w sprawie V edycji programu „Doktorat wdrożeniowy” w Ministerstwie Edukacji i Nauki w dniu 13 maja 2021 r.
Więcej informacji można znaleźć pod poniższym linkiem.